ჰომონაციონალიზმი თუ ჰომოსექსუალობის პროპაგანდა? 17 მაისის გეოპოლიტიკური ანალიზი
Keywords:
ჰომონაციონალიზმი, ტრადიციონალიზმი, რუსეთი, ლგბტ უფლებები, პრაიდი, იმპერიალიზმი, გეი ინტერნეიშენალი, ტრანსნაციონალიზმიAbstract
ეს სტატია 2013 წლის 17 მაისს, ჰომოფობიასა და ტრანსფობიასთან ბრძოლის დღეს თბილისში განვითარებულ მოვლენებს შეისწავლის ტრანსნაციონალური ფემინისტური პერსპექტივიდან. ის ტრადიციების დაცვისა და ლგბტ უფლებების დისკურსების ტრანსნაციონალურ ასპექტებს აანალიზებს, და აჩვენებს, რომ 17 მაისის მშვიდობიანი დემონსტრაციის წინააღმდეგ აგორებული ძალადობრივი ტალღის გასაგებად, პირველ რიგში ტრადიციული ღირებულებებისა და სექსუალური დემოკრატიის დისკურსების იმპერიალისტური და გეოპოლიტიკური მნიშვნელობა უნდა გავიაზროთ. ამისათვის, სტატიის პირველ ნაწილში სექსუალობისა და ნაციონალიზმის ურთიერთკავშირს განვიხილავ. ამ ნაწილში, განსაკუთრებულ ყურადღებას ვუთმობ ჰომონაციონალიზმის ცნებას. ჰომონაციონალიზმი, ერთი მხრივ, სექსუალური თავისუფლებების დაცვას სახელმწიფოს ეფექტურობის გასაზომად იყენებს, მეორე მხრივ კი სექსუალური თავისუფლებისათვის მებრძოლი ჯგუფების პოლიტიკასა და სტრატეგიას განსაზღვრავს მსოფლიოს სხვადასხვა წერტილში. სტატიის მეორე ნაწილში, ტრადიციების დაცვისა და ანტი-ლგბტ დისკურსების მსგავს იმპერიალისტურ საფუძვლებს ვაანალიზებ. განსაკუთრებულ ყურადღებას კი რუსეთის, საქართველოს ისტორიული დამპყრობლის როლის ანალიზს ვუთმობ ტრადიციონალისტური დისკურსების მხარდაჭერასა და გაძლიერებაში მის ყოფილ თუ დღევანდელ კოლონიებში. ტრადიციონალისტთა და სექსუალური დემოკრატიის დისკურსების საქართველოს მაგალითზე განხილვით სტატია წარმოაჩენს, რომ სექსუალური პოლიტიკის ტრანსნაციონალური ასპექტების ანალიზი ჰომოფობიურ და ლგბტ-მხარდამჭერ დისკურსებს შორის კონფლიქტის გასაგებად აუცილებელია.
References
Agathangelou, A. M. (2013). Neoliberal Geopolitical Order and Value. International
Feminist Journal of Politics, 15(4), 453–476. https://doi.org/10.1080/14616742.2013.841560
Aghdgomelashvili, E. (2012) Homophobic Hate Speech and Social Processes in Georgia,
Situation of LGBT Persons in Georgia, WISG
Alexander, M. J. (1994). Not Just (Any) Body Can Be a Citizen: The Politics of Law,
Sexuality and Postcoloniality in Trinidad and Tobago and the Bahamas. Feminist Review, (48), 5–23. https://doi.org/10.2307/1395166
Alexander, M. J., & Mohanty, C. T. (1996). Introduction: Genealogies, Legacies,
Movements. In M. J. Alexander & C. T. Mohanty (Eds.), Feminist Genealogies, Colonial Legacies, Democratic Futures (1 edition, pp. xiii–xliii). New York: Routledge.
Bacchetta, P., & Haritaworn, J. (2011). There are Many Transatlantics: Homonationalism,
Homotransnationalism. In K. Davis & M. Evans (Eds.), Transatlantic Conversations: Feminism as Travelling Theory (pp. 127–144). Routledge.
Gagyi A. (2015) Why don’t East European movements address inequalities the way
Western European movements do? A Journal For And About Social Movements, 7 (2), 15 - 26
Grewal, I., & Kaplan, C. (1994). Introduction: Transnational Feminist Practices and
Questions of Postmodernity. In I. Grewal & C. Kaplan (Eds.), Scattered Hegemonies: Postmodernity and Transnational Feminist Practices (pp. 1–35). U of Minnesota Press.
Grewal, I., & Kaplan, C. (2001). Global identities: Theorizing transnational studies of
sexuality. A Journal of Lesbian and Gay Studies, 7(4), 663–679.
Groeneveld E. (2015). Are we all Pussy Riot? On narratives of feminist return and
the limits of transnational solidarity. Feminist Theory ,16 (3), 289-330
Kahlina K, (2015). Local histories, European LGBT designs: Sexual citizenship,
nationalism, and “Europeanisation” in post-Yugoslav Croatia and Serbia,
Women's Studies International Forum, (49), 73–83
Kulpa, R. (2014a). Western leveraged pedagogy of Central and Eastern Europe: discourses of
homophobia, tolerance, and nationhood. Gender, Place & Culture, 21(4), 431–448.
https://doi.org/10.1080/0966369X.2013.793656
Kulpa, R. (2014b). On attachment and belonging: Or why queers mourn homophobic
president? Sexualities, 17(7), 781-801.
Laruelle, M. (2015, May). The “Russian World”: Russia’s Soft Power and
Geopolitical Imagination. Washington, DC, USA: Center on Global Interests
Massad, J. A. (2007). Desiring Arabs (Reprint edition). Chicago: University Of Chicago
Press.
McClintock, A. (1997). “No Longer in a Future Heaven”: Gender, Race, and Nationalism. In
A. McClintock, A. Mufti, & E. Shohat (Eds.), Dangerous Liaisons: Gender, Nation, and Postcolonial Perspectives (pp. 89–112). U of Minnesota Press.
Mosse, G. L. (1985). Nationalism and sexuality: respectability and abnormal sexuality in
modern Europe. H. Fertig.
Moss K. (2014) Split Europe: Homonationalism and Homophobia in Croatia in LGBT Activism
and the Making of Europe A Rainbow Europe? Ayoub P. A., Paternotte D.(eds),
Palgrave Macmillan
Murray, D. A. B. (2009). Homophobias: Lust and Loathing across Time and Space. Duke
University Press.
Nagel, J. (2002). Race, Ethnicity, and Sexuality: Intimate Intersections, Forbidden Frontiers.
New York: Oxford University Press.
Parker, A., Russo, M., Sommer, D., & Yaeger, P. (Eds.). (1991). Introduction. In
Nationalisms and Sexualities (1 edition, pp. 1–21). New York: Routledge.
Persson, E. (2015). Banning 'Homosexual Propaganda': Belonging and Visibility in
Contemporary Russian Media. Sexuality & Culture, 19 (2), 256-274.
Polyakova A. (2014, September, October). Strange Bedfellows: Putin and Europe’s Far Right, World Affairs
Puar, J. K. (2007). Terrorist Assemblages: Homonationalism in Queer Times. Durham: Duke
Univ Pr.
Puar, Jasbir (2013) Homonationalism as assemblage: Viral travels, affective
sexualities, Jindal Global Law Review, 4(2): 23-43.
Puar, J. (2013). Rethinking Homonationalism. International Journal of Middle East Studies,
(2), 336–339. https://doi.org/10.1017/S002074381300007X
Riabov, O., & Riabova, T. (2014). The Remasculinization of Russia: Gender,
Nationalism, and the Legitimation of Power Under Vladimir Putin. Problems
Of Post-Communism, 61(2), 23–35.
Sabsay, L. (2012). The emergence of the other sexual citizen: orientalism and the
modernisation of sexuality. https://doi.org/10.1080/13621025.2012.698484
Schotten, C. H. (2016). Homonationalism, From critique to diagnosis, or, we are all
homonational now. International Feminist Journal of Politics, 18(3), 351–370. https://doi.org/10.1080/14616742.2015.1103061
Shekhovtsov, A. (2018). Russia and the Western Far Right: Tango Noir. Routledge.
Retrieved from https://www.routledge.com/Russia-and-the-Western-Far-Right-Tango-Noir/Shekhovtsov/p/book/9781138658646
Slootmaeckers, K. (2017). The litmus test of pride: analysing the emergence of the Belgrade
“Ghost” pride in the context of EU accession. East European Politics, 33(4), 517–535. https://doi.org/10.1080/21599165.2017.1367290
Spread of Russian-Style Anti-Propaganda Laws (2014 February), Human Rights First.
Retrieved from:http://www.humanrightsfirst.org/resource/spread-russian-style-anti-propaganda-laws
Stoler, A. L. (2002). Carnal Knowledge and Imperial Power: Race and the Intimate in
Colonial Rule. University of California Press.
Szulc, L. (2016). Domesticating the nation online: Banal nationalism on LGBTQ websites in
Poland and Turkey. Sexualities, 19(3), 304-327.
Wilkinson, C. (2014). Putting “Traditional Values” Into Practice: The Rise and Contestation of Anti-Homopropaganda Laws in Russia. Journal of Human Rights, 13(3), 363–379. https://doi.org/10.1080/14754835.2014.919218
რუსული წყაროებიდან ქართული მედიასაშუალებები 5 მილიონი
დოლარით დაფინანსდა (2015, ივნისი), ინტერპრესნიუსი http://www.epn.ge/?id=7099